Пародонтоз або пародонтит?

Ми часто чуємо від пацієнтів, що у них пародонтоз. А під час огляду з'ясовується, що це гінгівіт (запалення ясен) або пародонтит (що набагато складніше). Спробуємо розвіяти міф і провести диференційну діагностику між цими захворюваннями.

Гінгівіт запальне захворювання маргінального краю ясен. Як і любе запалення в організмі людини, ми маємо п'ять основних складових запалення:

• Почервоніння
  • Кровоточивість
  • Набряк
  • Біль
  • Порушення функції.

Найчастіше причина виникнення гінгівіту є зубні відкладення або як другорядне прояв будь-якого інфекційного захворювання.

Профілактика: необхідно знімати зубні відкладення і обов'язково міняти зубну щітку.

Лікування: зняття зубних відкладень і протизапальна обробка ясен.

Що відбувається якщо цього не робити?

Організм влаштований таким чином, (захисна реакція організму на зубні відкладення під яснами) що ті зубні відкладення, які знаходяться під яснами незабаром виявляться над яснами. Це відбувається тому що ясна опускаютьсяся донизу на висоту зубних відкладень. А якщо висоти ясен не вистачить, до процесу залучається ваша кісткова тканина, яка потихеньку розсмоктується.

Коли пацієнт звертається в такому стані гарантій на відновлення кісткової тканини вже ніхто не дасть. Це і є пародонтит запальне захворювання тканин, які оточують зуб. А це:

• зубна альвеола
  • кістка
  • ясна
  • зв'язки періодонта
  • i сам зуб.

Результат лікування залежить від своєчасного звернення пацієнта, тому що при першому та другому ступенях пародонтиту, коли ми маємо рухливі зуби шанси на позитивний результат є. При 3-4 ступенях (коли пацієнт може «самостійно видалити зуб»), шансів на позитивний результат набагато менше.

Для лікування пародонтиту ми використовуємо такі методики:

Професійна гігієна порожнини рота — зняття твердих зубних відкладень скейлером, при необхідності апаратний метод Профіфлекс і спеціальним порошком профіпьорлс, який містить у своєму складі кальцій (ні в якому разі не сода), далі полірування поверхонь зубів професійними пастами і обробка спеціальним протизапальним гелем.

При більш складних формах ми підключаємо кюрети Грейсі, для того щоб прибрати грануляції (запалені тканини) в ділянках патологічних кишень зубів і Вектор-терапію побудована на чищенні патологічних кишень зубів з використанням спеціальних насадок і спеціальної кальційвмісної рідини.

Лазеротерапія — дуже добре зарекомендувала себе в пародонтології. За допомогою неї грануляційні тканини випаровуються набагато швидше і лікувальний ефект відчувається практично відразу.

Озонотерапія — лікування активним киснем, який виділяє озоногенератор, знищуючи бактерії (знаходяться в патологічних кишенях). Ефект швидкий і тривалий. Кандидатську дисертацію на цю тему захистив наш лікар Макаренко Максим. І звичайно ж у нас є свої напрацювання по лікуванню і профілактиці тканин пародонта. пародонтоз

Пародонтоз

Ми підійшли до пародонтозу. Це дистрофічне захворювання тканин пародонта, тобто, запалення ясен немає. Як правило, пацієнт до лікаря звертається дуже рідко, оскільки клиновидні і v-образні дефекти в області шийки зуба ніяк не турбують пацієнта, хіба що естетично.

На оглядовому рентгенівському знімку ми можемо побачити горизонтальну резорбцію (розсмоктування) кісткової тканини. В ділянці шийок зубів клиновидні дефекти і травматична оклюзія. Так само спостерігаємо патологічну стертість всіх зубів по оклюзійій (жувальній) поверхні. І як наслідок травматична оклюзія, за рахунок гострих країв своїх зубів.

Причини виникнення пародонтозу:

• нераціональне протезування зубів, коли незнімні протези завищують прикус і як наслідок виникає перевантаження зубів
  • вроджений неправильний прикус.

Лікування спрямоване на усунення причини виникнення захворювання, тобто усунення перевантаження і пришліфовування горбків зубів (виключення травматичної оклюзії) і як підсумок раціональне протезування або реставрація зубів.

Висновок, пародонтит і пародонтоз – це два різних захворювання, які лікуються абсолютно по-різному і мають різні причини виникнення.

Макаренко Максим Валерійович

Спеціалізується: хірургія та імплантологія, протезування та пародонтологія